X
Menu
X
Top 8 alimente anti-imbatranire!

Care este secretul tineretii? Cremele anti-rid, operatiile estetice sau vreo “licoare” magica? Nici una, nici alta. Secretul vine din interior, mai exact din alimentatie.

Fraza “mananca sanatos ca sa ramai tanara” nu este o noutate, dar trebuie sa stii exact ce sa mananci, pentru a obtine ce vrei: o piele si un corp tanar intr-o minte la fel de agera!

Cateva alimente care ajuta sa te mentii tanar:

Somonul – sardinele, tonul sau orice alt peste gras – fie ca este proaspat, afumat, in conserva sau marinat, pestele gras trebuie sa fie prezent in alimentatie de minim doua ori pe saptamana. Pe langa acizii grasi esentiali omega-3, pestele gras contine fier, calciu, fosfor, potasiu, Vitamina D si E, adica substante capabile sa neutralizeze radicalii liberi din organism.

Acizii grasi esentiali joaca un rol fundamental in permeabilitatea membranelor celulare, lasand nutrientii sa intre si substantele toxice sa iasa. In plus, contribuie la mentinerea depozitelor de grasime din piele, acel tesut adipos care ii da elasticitate si suplete, protejand-o de aparitia ridurilor.

Spanacul – si toate legumele cu frunze verzi (salata, rucola, varza, andive) – contin cantitati mari de Vitamina C si fitonutrienti antioxidanti (betacaroten, flavonoide, isotriocianati). Continutul crescut de minerale (calciu, potasiu, fier) alaturi de restul substantelor benefice din aceste legume are efect de detoxifiere, stimuleaza functionarea ficatului, splinei si vezicii biliare, neutralizeaza pH-ul acid din organism si stabilizeaza structura ADN-ului celular.

Ardeiul – indifferent daca este rosu sau verde, un ardei gras acopera necesarul zilnic de Vitamina C. Culoarea puternica a ardeilor se datoreaza cantitatii mari de bioflavonoide pe care o contin, dar si celorlalte substante antioxidante: beta- si alfa-caroten, acizi fenolici, steroli vegetali, precursori de Vitamina D. Luteina si zeaxantina sunt doi fitonutrienti care previn imbatranirea retinei si scaderea acuitatii vizuale cauzata de inaintarea in varsta.

Capsunile si fructele de padure – sunt considerate campioane la caregoria produse antioxidante datorita cantitatii mari de Vitamina C pe care o contin, dar mai ales bogatiei de fitonutrienti din compozitie capabili sa previna formarea substantelor cancerigene si a radicalilor liberi in organism.

Strugurii negrii – bogati in minerale (magneziu, seleniu, potasiu, calciu) si fitonutrienti, strugurii au reale calitati antioxidante. Consumati cu tot cu coaja si seminte, strugurii incetinesc imbatranirea, contribuie la mentinerea supletii pielii si cartilajelor, inhiba efectul nicotinei si al altor produsi toxici, au rol detoxifiant si curata organismul (mai ales ficatul) de substantele nocive rezultate din metabolism, intr-un cuvand sunt alimentul ideal pentru mentinerea sanatatii si a tineretii.

Rosiile – sunt sursa cea mai important de licopen, un fitonutrient din familia carotenoizilor cu puteri antioxidante, de protectie a pielii impotriva imbatranirii si a actiunii nocive a razelor ultraviolete. Pe langa licopen, in rosii exista si alte substante care neutralizeaza radicalii liberi: Vitamina C si betacarotenul, ambele in doze mari si cu efect sinergic. Pentru o utilizare optima a acestor elemente antioxidante liposolubile se recomanda consumul rosiilor cu putin ulei vegetal, care creste absorbtia si biodisponibilitatea lor.

Oul – este un aliment complet care, pe langa proteinele etalon cu toti aminoacizii esentiali, contine minerale (calciu, fier, seleniu) si vitamine liposolubile (A, D, E) cu biodisponibilitate crescuta si absorbtie rapida in organism.

Semintele – de in, floarea-soarelui, dovleac, susan – sunt bogate in proteine, grasimi nesaturate, vitamine, minerale si au o valoare nutritiva comparabila cu cea a fructelor oleaginoase (alone, nuci, migdale). Pe langa fier, calciu si zinc, contin Vitamina E si acizi grasi omega-3 si omega-6 cu efect antioxidant. Pot fi adaugate peste cereale la micul-dejun, in iaurt sau in salate.

Sursa: „Sanatatea are gust”, Dr. Mihaela Bilic